"Czy mężczyźni są światu potrzebni"- Janusz L. Wiśniewski

Długo zastanawiałam się co tak naprawdę powinnam powiedzieć wam o tej książce. Mój kolega, któremu przeczytałam kilka fragmentów stwierdził stanowczo: "Tego nie mógł napisać mężczyzna" A jednak, napisał to mężczyzna, o mężczyznach, dla mężczyzn (?) Co do tego ostatniego nie jestem pewna, ale być może
Jak dla mnie jest to skrzyżowanie literatury popularno-naukowej i odrobiny humoru. W przeciwieństwie do większości lektur, przy których nasze zainteresowanie rośnie w miarę upływu stron, w tej pozycji jest moim zdaniem zupełnie odwrotnie. W pierwszych rozdziałach autor zachował idealny balans między terminologią naukową (której w książce jest naprawdę dużo) a własnymi uwagami czy zabawnymi anegdotami, jednak w miarę upływu czasu ( i stron) autor coraz rzadziej pozwala sobie na te swobodne wypowiedzi, a skupia się przede wszystkim na naukowych faktach i przedstawieniu fizjonomii mężczyzn, co sprawia, że chwilami ciężko się to czyta.

Tym razem nie powiem wam czy powinniście sięgnąć po tę pozycję, czy odpuścić. Mam nadzieje, że przybliżyłam wam temat na tyle, abyście sami byki w stanie określić czy jest to coś dla was. Od siebie dodam tylko, że książka ma zaledwie 120 stron, więc może z czystej ciekawości warto zmierzyć się z taką formą? Ja osobiście po taką literaturę więcej nie sięgnę, ale jednocześnie nie żałuję wieczora poświęconego na tę książkę.

A może ktoś z was lubuje się w książkach Pana Wiśniewskiego i poleci mi jakiś inny tytuł?

PS: Oczywiście na końcu autor dochodzi do wniosku, że: "Świat bez mężczyzn, nawet jeśli możliwy, nie byłby dobrym miejscem, byłby zbyt pusty, nudny i smutny, i byłoby w nim przejmująco zimno. Bo mężczyźni są kobietom potrzebni. I to bardzo..."



Czy mężczyźni są światu potrzebni? [Janusz Leon Wiśniewski]  - KLIKAJ I CZYTAJ ONLINE

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za Twoją wizytę. Zostaw ślad swojej obecności...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...




zBLOGowani.pl

Copyright © 2014 Książkoholiczka94 , Blogger