Harry Potter Characters Book TAG

Dziś przychodzę do was z TAGiem: Harry Potter Characters Book do którego zostałam nominowana przez autorkę TAG-u: KittyAilla z bloga: http://biblioteczkaciekawychksiazek.blogspot.com

Przyznaję się bez bicia, było ciężko i to bardzo, ale mam nadzieję, że podołałam;)

Zaczynajmy:

Harry Potter - bohater powszechnie znany i rozpoznawalny w swoim świecie
Chwila zastanowienia i mam! Oczywiście Robert Langdon z serii książek Dana Browna. W końcu, kto nie zna Langdona?

Hermiona Granger- bohater, którego fascynuje nauka
Nie ucieknę dziś chyba od Browna;) Stawiam na Katherine Solomon bohaterkę "Zaginionego Symbolu". Dla tych, którzy nie czytali: Katherine (siostra przyjaciela Langdona) fascynowała neoetyka. Chciała wykazać za pomocą fizycznych przyrządów, że ludzka dusza ma pewną gramaturę.

Ron Weasley - bohater z wielodzietnej rodziny.
hmm... ciężkie pytanie, bo większość bohaterów książek, które czytam to jedynacy. Najwięcej rodzeństwa miała chyba Lisbeth Salander, ale ciężko nazwać to "rodziną" więc postawię na rodzeństwo z książki "Niziołkowie z ulicy Pamiątkowej" czyli Gosia (Perełka), Jan Peregryn oraz Elanora Pulcheria (Elka)


Fred i George Weasley - bohater, który lubi się wygłupiać
To dopiero trudna kategoria. Już w akcie desperacji chciała cofnąć się do książek z podstawówki, ale pomyślałam sobie, że przecież praktycznie wszyscy dziecięcy bohaterowie książek się wygłupiają i tym tropem trafiła na bliźniaczki z książki "Statek śmierci"

Severus Snape - zły bohater, który okazał się dobry.
Hmm... chyba Egon von Tauburg z "Za plecami anioła"- Renaty L. Górskiej. Chociaż ciężko powiedzieć czy był "zły". Był specyficzny, apodyktyczny, żył z poczuciem wyższości, dopiero pod koniec, poznajemy powód jego zachowania i wszystko się zmienia;)

Artur Weasley - bohater, który lubi eksperymentować i ulepszać różne rzeczy.
O matko,  KittyAilla, skąd ty wzięłaś te pytania... dobra, przejrzyjmy moją biblioteczkę...nic, przejrzyjmy biblioteczkę na lubimyczytac... jest! Ciężko tu mówić o eksperymentowaniu, ale ulepszanie i owszem. Przypomniał mi się Paweł z "Teściową oddam od zaraz" Małgorzaty J. Kursy, który pasjonował się renowacją starych mebli;)

Lord Voldemort - zły bohater z nieciekawą przeszłością.
Uff... nareszcie jakaś łatwa kategoria. Akurat takich bohaterów jest mnóstwo, zwłaszcza w powieściach sensacyjnych i kryminałach które ciągle czytam. Ja postawiłam na Aleksandera Zalachenko- bohatera powieści "Zamek z piasku, który runął" autorstwa Stiega Larssona.

Draco Malfoy - bohater, który jest przeświadczony o swojej wyższości nad innymi.
Tutaj też wybór był dość prosty. Zdecydowanie Saladyn, czyli negatywna postać "Prawa koloseum" Daniela Levina ;)

Syriusz Black - bohater, który jest wiernym przyjacielem.
Dużo jest takich postaci i ciężko zdecydować się na jedną. Jako że zupełnie innymi przyjacielami są mężczyźni a innymi kobiety, postawiłam na 2 różne przykłady: Mikel Blomkvist z sagi "Millennim", Malutka z "Najlepsze jest najbliżej"

Peter Pettigrew - bohater-zdrajca
Tylko jeden bohater przyszedł mi od razu do głowy:
 Sir Leigh Teabing z "Kod Leonarda da Vinci" (tak wiem, że strasznie dużo Browna w tym TAGu, ale cóż zrobić:D) Dla tych którzy nie kojarzą tego bohatera. To ten początkowo miły, starszy Pan, który "pomaga" Langdonowi i Sofii, a później okazuje się Nauczycielem;) 

Albus Dumbledore - bohater, który jest dla innych bohaterów autorytetem
Sama nie wierzę, że aż tak daleko cofam się w swojej czytelniczej historii, ale jedyna osoba, która przychodzi mi do głowy to Carlisle Cullen z sagi "Zmierzch". Chyba nie musze nikomu przedstawiać tego Pana?:)

Fleur Delacour - bohaterka, która jest typową kobietą
Większość bohaterek powieści obyczajowych to "typowe kobiety". Ale żeby się nie powtarzać postawię na Martę-główną bohaterkę książki "Piątek trzynastego" Agaty Bizuk.

Hagrid - bohater z niebezpiecznym hobby
Hmm... nie wiem, czy można to nazwać niebezpiecznym hobby, ale Nicolas von Tauburg- bohater "Za plecami anioła" Renaty L. Górskiej kochał jazdę motocyklem, a ponadto pracował kręcąc filmy przyrodnicze w najniebezpieczniejszych miejscach na ziemi.

James i Lily Potter - ulubiona literacka para.
Takie kategorię to ja mogę opisywać:D Tutaj stawiam na 2 pary: Marta i Nicolas- główni bohaterowie "Za plecami anioła" Renaty L. Górskiej. I Olinka i Rambo czyli para z ostatnio recenzowanej przeze mnie książki "Najlepsze jest najbliżej" Małgorzaty J. Kursy. 


Ufff udało się, a teraz nominacje!
Ja do zabawy nominuję następujące blogi:
1.http://k-siazkowyswiat.blogspot.com
2.http://niebieskazakladka.blogspot.com
3.http://isabelczyta.blogspot.com
4.http://moje-ukochane-czytadelka.blogspot.com
5.http://isareadsbooks.blogspot.com/
6.http://pizama-w-koty.blogspot.com
I każdego, kto ma ochotę zmierzyć się z tym TAGiem;)

26 komentarzy:

  1. Akurat "Harrego" na tvn-ie ;)
    Niestety nie znam nikogo z Twojego zestawienia :(

    Nowa recenzja u mnie - zapraszam! ;)
    www.przerwa-na-ksiazke.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytam dużo nieznanych szerszemu gronu książek;) Choć nie tylko;) Ale wszystkie wymienione w zestawieniu książki, mogę śmiało polecić (no może tylko ze "Zmierzchu" już wyrosłam:D)

      Usuń
  2. Haha, też miałam problemy, nie martw się :D
    Bo ja najpierw wymyślam, co mi się z tymi bohaterami kojarzy, a potem dopiero sama rozwiązuję TAG ;)
    Hm, znam tego Pana za Zmierzchu :D ale mi od początku coś nie grało w tej książce. Za to widzę też dużo postaci Larrsona poza Brownem ;)
    Dzięki za odpowiedzi tak w ogóle!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja "Zmierzch" uwielbiałam w swoim czasie, ale później wydawał mi się już nieco infantylny.
      Larsson i Brown- moje dwie miłości więc musieli się znaleźć;)

      Usuń
  3. Bardzo się cieszę, że tak często wspominasz o książce "Za plecami anioła"- Renaty L. Górskiej, bo ja także uwielbiam tę powieść.
    Ciekawy tag, choć nie dla mnie, bo nie jestem fanką Harrego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam "Za plecami anioła" to jedna z moich ulubionych powieści obyczajowych;) Lubię też "Historia kotem się toczy" autorstwa pani Górskiej. Innych jej książek jeszcze nie czytałam;)

      Usuń
    2. Osobiście polecam również 'Błędne siostry'' - także niezwykle fascynująca obyczajówka.

      Usuń
    3. Poluję już od czasu "Historia kotem się toczy" (Bo ją czytałam pierwszą) na wszystkie książki tej autorki, ale szczerze mówiąc, co dość ciężko dostępne. Najłatwiej dostać "Za plecami anioła" gdyż niedawno wyszło drugie wydanie, a je akurat otrzymałam od autorki;)

      Usuń
  4. Fajny tag ;). Uwielbiam serię Millenium.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo dziękuję Ci za nominację. Nie wiem jednak, czy będę jednak w stanie ją wykonać, bo... nigdy nie czytałam "Harry'ego Pottera":-) Kiedyś zaczęłam czytać pierwszą część i zupełnie nie mogłam się wczuć w fabułę, więc ją odłożyłam :-) Mimo wszystko ciekawy tag dla fanów tej serii:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja całej serii również nie czytałam, ale jeśli będziesz miała ochotę go zrobić, to tak naprawdę nie musisz znać treści "Harrego..." wystarczy kierować się opisami podanymi przy imionach;)

      Usuń
  6. Ach.... i teraz mam ochotę przeczytać którąś część Harry'ego :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawy Tag. Przypomina mi o piątej części Harrego, która czeka na półce na odświeżenie ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie miłego czytania;D A co do TAG-u, zapraszam do zrobienia;)

      Usuń
  8. Jak tylko zobaczyłam w nagłówku cytat z mojego ukochanego "Cienia wiatru" pomyślałam sobie, że muszę Cię zaobserwować. A gdy zaczęłam przeglądać wpisy, utwierdziłam się w tym przekonaniu. :) Co do tagu - bardzo ciekawy! Ogólnie świetne są te wszelkiego rodzaju tagi książkowe.
    Pozdrawiam
    A. :)

    http://chaosmysli.blogspot.com - będzie mi miło, jeśli zajrzysz. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło, mam nadzieję, że będziesz zaglądać to częściej;)

      Usuń
  9. Ten TAG jest rewelacyjny XD
    Uwielbiam Harry'ego Pottera! :)

    Pozdrawiam :)
    http://ksiazki-mitchelii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Oczywiście, jak najbardziej zapraszam;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo podoba mi się ten TAG!
    Z pewnością kiedyś go zrobię.
    Pozdrawiam ☺
    napolceiwsercu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, za Twoją wizytę. Zostaw ślad swojej obecności...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...




zBLOGowani.pl

Copyright © 2014 Książkoholiczka94 , Blogger