"(Nie)święci"- Dorota Żywczak

Tytuł: "(Nie) święci"
Autor: Dorota Żywczak
Wydawnictwo: Psychoskok
Data premiery: 22.08.2016r.
Ilość stron: 87
ISBN: 978-83-7900-557-4

     Dziś przychodzę do Was z książką reprezentującą dość mało popularny w blogosferze gatunek literacki, a mianowicie dramat. Przyznam się Wam, że sama, mimo iż kiedyś uwielbiałam dramaty już dawno żadnego nie czytałam, dlatego też ucieszyła mnie perspektywa sięgnięcia po "(Nie)świętych" i wiązałam z tą lekturą spore nadzieję. Niestety z żalem muszę stwierdzić, ża na nadziejach się skończyło...

     Akcja dramatu rozgrywa się w kawiarni "Pod Złotym Cielcem" gdzie pojawiają się: feministka-Sara, polityk- Tomasz i homoseksualista- Filip. Wszyscy troje mają dość antyklerykalne poglądy, więc nie cieszy ich pojawienie się grupy Świętych, którzy dodatkowo próbują ich nawracać. Co wyjdzie z tego spotkania? Cóż, nie to, czego się spodziewałam. 

     Od samego początku bardzo podobał mi się pomysł na fabułę, wydał mi się ciekawy, odważny i nieco kontrowersyjny, więc z wielką przyjemnością zabrałam się za lekturę licząc na kawał dobrej literatury. Niestety nie przewidziałam jednego- że autorka będzie chciała przekazać typowo pro-katolickie wartości i w gruncie rzeczy nie było by to jeszcze tak złe, gdyby nie nachalność z jaką to robi. Czytając "(Nie) świętych" miałam wrażenie jakbym czytała lekturę na lekcji religii i to niestety niezbyt wciągającą.

     "(Nie)święci" to bardzo specyficzna książka, przeznaczona dla dość wąskiego grona odbiorców. Myślę, że znajdą się fani tej publikacji, jednak ja z pewnością się do nich nie zaliczam i drugi raz bym po nią nie sięgnęła.


Za egzemplarz dziękuję wydawnictwu Psychoskok

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za Twoją wizytę. Zostaw ślad swojej obecności...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...




zBLOGowani.pl

Copyright © 2014 Książkoholiczka94 , Blogger