"Zakochane Trójmiasto"- Antologia

"Bo jak się zakochać, to tylko nad morzem..."


     Dziesięciu autorów, dziesięć historii i jeden niezmienny element: Trójmiasto, bo to właśnie tam toczy się akcja wszystkich opowiadań antologii, którą dziś mam Wam do zaprezentowania.

     Ci z Was, którzy na bieżąco śledzą poczynania polskich autorów wiedzą, że dotychczas zostało wydanych już kilka podobnych antologii i każda z nich cieszyła się sporym zainteresowaniem. Tym razem namiastkę swojego pióra postanowili zaserwować nam: Agnieszka Lingas-Łoniewska, Małgorzata Warda, Nina Reichter, K.N. Haner, Augusta Docher, Jolanta Kosowska, Adrian Bednarek, Daniel Koziarski, Anna Kasiuk oraz Anna Szafrańska.

     Szczerze muszę się Wam przyznać, że nie jestem fanką opowiadań. Lubię spędzić z ulubionymi bohaterami więcej czasu niż kilkanaście, do kilkudziesięciu minut- bo tyle zazwyczaj zajmuje przeczytanie opowiadania, jednak akurat ten zbiór przypadł mi do gustu mimo, że z wymienionych autorów znałam twórczość zaledwie dwóch, pozostałych owszem kojarzyłam, jednak nie czytałam wcześniej ich książek i muszę przyznać, że kilku z nich bardzo mnie zaciekawiło i mam w planach przyjrzeć się bliżej ich twórczości. 

     To, co najbardziej uderzyło mnie tej książce to fakt, jak różne spojrzenia można mieć na tematykę miłości i jak różne przybiera ona formy. Myśląc o miłości w literaturze kobiecej zazwyczaj kojarzy nam się piękna, romantyczna historia z fajerwerkami i takie wątki również w tej książce znajdziecie ale poza nimi autorzy postawili na bardzo nieoczywiste, a raczej rzadko pokazywane oblicza miłości jak chociażbym miłość dojrzewająca z kolejnymi, wspólnie spędzonymi latami,  miłość rodzicielska, miłość wypalająca się i przekształcająca w przyzwyczajenie... nie chcę opisywać Wam wszystkich opowiadań aby nie zepsuć Wam niespodzianki, zdradzę tylko, że zdecydowanie najbardziej zaskakujące i inne od reszty jest opowiadanie Adriana Bednarka, które szokuje coraz bardziej z każdą kolejną stroną.

     Jeśli chodzi o mnie, to moje serce absolutnie podbiły dwa opowiadania: Niny Reichter i K.N. Haner, których opowiadania są pełne ciepła, emocji i wydaje mi się, że są dokładnym odzwierciedleniem tego, czego od tej książki oczekiwałam, chociaż wartych uwagi jest również kilka innych opowiadań jak chociażby wspomnianego już Adriana Bednarka czy Agnieszki Lingas-Łoniewskiej.

     "Zakochane Trójmiasto" to antologia pełna pięknych, emocjonalnych opowiadań, autentycznych bohaterów i unoszącej się w powietrzu miłości, a umiejscowienie akcji nad Bałtykiem sprawia, że historie zyskują niesamowity klimat. Mimo jednego, wspólnego dla wszystkich odpowiadań tematu przewodniego, jest to zbiór dość różnorodny, bo i każdy z autorów jest zupełnie inny, dzięki czemu z pewnością nie będziecie się nudzić podczas lektury. Ja ze swojej strony zdecydowanie polecam.


    
      

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za Twoją wizytę. Zostaw ślad swojej obecności...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...




zBLOGowani.pl

Copyright © 2014 Książkoholiczka94 , Blogger