FANBOOK- czyli poczytajmy o książkach

            Dziś dla odmiany nie będzie o książkach, a o magazynie, a konkretnie o dwumiesięczniku Fanbook.
Magazyn jest stosunkowo młody, bo wydawany od 2014 roku, sama dopiero kilka dni temu trafiłam na niego w internecie, przemierzyłam całe miasto ale okazało się, że nigdzie nikt o Fanbooku nie słyszał. Niezrażona udałam się do biblioteki, z nadzieją, że może tam mają prenumeratę, niestety, tam również wszyscy byli zdziwieni istnieniem tego magazynu. Jednak przemiłe Panie bibliotekarki zainteresowały się tematem, wyszukały w internecie podstawowe informację o gazecie i już po 10 minutach poszliśmy do Pani dyrektor z prośbą o zamówienie prenumeraty..i udało się;)

Z poczuciem spełnionej misji, wracając do domu, zaszłam jeszcze do ostatniego kiosku w mieście, a tam... miła niespodzianka. Co prawda właścicielka nie miała pojęcia o czym do niej mówię, jednak była na tyle zainteresowana tematem, żeby zadzwonić do swojej hurtowni i okazało się, że jest jeszcze ostatnie wydanie, więc już na drugi dzień dostałam swoją upragnioną gazetę.

 Bardzo mile zaskoczyła mnie cena, gdyż dwumiesięcznik kosztuje jedynie 1,99 zł, co jest naprawdę dobrą ceną.
Gorsze wrażenie zrobiło na mnie wydanie, gdyż szczerze mówiąc, pewnie widząc tę gazetę na półce, nie zwróciła bym na nią uwagi: szary papier, pomięta okładka i raczej kiepska grafika, pierwsze co przyszło mi do głowy to "no cóż jakoś idzie w parze z ceną" jednak wbrew pozorom, przejście obojętnie obok magazynu byłoby olbrzymim błędem, gdyż na tych 66 stronach zawarte jest wszystko, co dzieje się akurat w literackim świecie: zapowiedzi książek, recenzje tych, niedawno wydanych, wywiady z autorami, konkurs, informacje o wydarzeniach literackich. 
A wszystko to jest tylko i wyłącznie o książkach, nie ma tu bezsensownych reklam kremów przeciwzmarszczkowych, a jedynie reklamy wydawnictw co jest bardzo cenne w dzisiejszym świecie, kiedy to z każdej strony otacza nas bezmyślne lokowanie produktów. 
Kolejny plus na to, że jest to magazyn dedykowanych WSZYSTKIM czytelnikom, każdy znajdzie tu coś dla siebie: od wielbicieli romansów po pasjonatów powieści historycznych, przez znawców kryminałów i miłośników poezji. 

Na mojej prywatnej liście the best of są 2 artykuły: 
1. Wyniki i omówienie głosowania czytelników na ulubionego żyjącego polskiego autora- niekoniecznie zgadzam się z tym rankingiem, jednak forma jest bardzo dobra, ponieważ każdemu z autorów z pierwszej dziesiątki poświęcony jest osobny akapit. 
2. 10 najbardziej szkodliwych powieści- przedstawienie 10 książek, które zainspirowało morderców do zbrodni. Artykuł po przeczytaniu którego zbierałam szczękę z podłogi:D

Podsumowując: Z całą odpowiedzialnością mogę wam polecić to pismo, bo myślę, że każdy z was znajdzie tam coś dla siebie, największym minus to tak naprawdę fakt, że magazyn jest tak ciężko dostępny. 

A może ktoś z was już czytał "Fanbook'a" i może podzielić się swoimi spostrzeżeniami? 
A jeśli nie, to sięgniecie po ten magazyn?


4 komentarze:

  1. Magazyn zawsze jest dostępny w Empiku - to tam zawsze go kupuję :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może dlatego miałam problem ze znalezieniem go, bo w moim mieście nie ma Empiku:)

      Usuń
  2. Zacznę czytać i podpytam moją bibliotekę, ciekawe czy wiedzą "co w trawie piszczy" ;) Dzięki za ten wpis ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam:) Nowy numer ma być jakoś w czerwcu;)

      Usuń

Dziękuję, za Twoją wizytę. Zostaw ślad swojej obecności...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...




zBLOGowani.pl

Copyright © 2014 Książkoholiczka94 , Blogger